Fogyibiosz

Hogyan hagyhatod el fokozatosan a rossz táplálkozási szokásaidat?

táplálkozási szokások kiemelt kép

Ugye nem akarsz azon merész, és az „én most megmutatom mindenkinek” hozzáállással rendelkező életmódváltók sorsára jutni, akik a heves elhatározásukat követően hamar hasra esnek, mert egyszerűen nem bírják betartani a diéta szabályait? Akkor jól figyelj, megtanítalak arra, hogyan lehetsz a diéták királya/királynője a fokozatosság törvényének betartása által.

Soha ne hirtelen és drasztikusan változtass az életmódodon, hosszú távra tervezz!

Hiszen ha gyökeresen felforgatod az életedet és hűbelebalázs módjára vágsz bele, akkor már az első lépésnél kudarcra vagy ítélve.
Mondjuk
kitűzöd szent célul, hogy most hétfőtől heti 5 alkalommal látogatod az edzőtermet, plusz kidobsz otthonról minden egészségtelen szénhidrátot, zsírt, nassolnivaló csokit, cukorkát, és szigorúan előírt napi étrend szerint fogsz étkezni. A menüket természetesen magadnak állítod elő, és a termes edzések mellett még beiktatsz egy-két torna órát otthonra is, mondjuk jógázol, vagy szobakerékpározol.

Természetesen nem vagy hajlandó elmenni a barátaiddal buliba, mert ott van olyan alkohol, amelynek magas a kalóriatartalma, és vacsorázni sem mész el másokkal, mert tuti nem bírnál csak salátát enni. Istenesen begubózol.

Életmódváltásod első hete után azonban ripityára tört önbizalommal, elkeseredve nézel a tükörbe: „Hát kellett ez nekem? A társasági életem romokban, sütikkel álmodom, a hasam korog, iszonyú izomlázam van, és persze egy dekát sem fogytam. Miért is csináljam mindezt tovább?”
A fenti életkép jól leírja azok keserves kínlódásait, akik zöldfülű életmódváltóként gyakorlatilag minden addigi szeretett ételt kiiktatnak az életükből. Ilyenek példának okáért a fehér lisztből készült termékek (kenyér, pizza, kalácsok, zsemlék), a cukor, vagy a klasszikus tésztaköretek, de még a szuper salátaöntetek is.
Ezzel egyetemben a „lúzer életmódváltók” egyik napról a másikra megemelik a fehérjebevitelt és csökkentik a szénhidrát mennyiségét. A kudarc majdnem biztosan borítékolva van. Azért csak majdnem, mert az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy az emberek pár százaléka még így is sikert arat. Ők azok, akik acélos belső motivációval, és végtelen kitartással bírnak.

De miért nem megy egyszerre, szinte karikacsapásra az életmódváltás? Miért ennyire bűn nehéz?

Nos szerintem azért, mert mi emberek a szokásaink rabjai vagyunk. A jól megszokott kis keretünkben szeretünk élni, ahol megvannak a kis rituáléink, például a finom reggeli kávé karamellás cukorral, és jó sok tejszínhabbal a tetején, és persze mellé az elmaradhatatlan bundás kenyér körítés.
A változtatás, a megújulás azért annyira nehéz, mert lelkileg kötődünk az ételekhez. Az ízek, illatok képesek bennünket visszarepíteni a múltba, ezért szívesen nosztalgiázunk velük.
Plusz, ha el vagyunk keseredve, mondjuk rossz napunk volt a munkahelyen, vagy amúgy is cudar kinn az idő, lélekfelmelegítésként megiszunk egy forró csokit, vagy épp betárazunk a film mellé egy nagy zacskó csipszet. Mert ez nekünk jár.

Tehát az életmódváltás csak akkor lehet sikeres, ha nem robot módjára, hanem fokozatosan, ésszel csináljuk, finoman, hogy a lelkünk is tudja tartani a lépést.

A teljes életmódváltás azonnali felvállalása egy darabig működik ugyan, de azért válik tarthatatlanná, mert a szervezet (jó esetben) pár nap után jelzéseket küld. Egyszerűen hiányoznak neki a megszokott ízek, és azonnal elkezdesz sóvárogni utánuk.

A kutatások szerint ahhoz, hogy bármilyen új rendszert megszokjunk, nagyjából 21 napra van szükségünk. Kedves véletlen, hogy a mikrobiom diéta első fázisa szintén 21 napos időszak, amikor minden gyulladáskeltő élelmiszert és alapanyagot ki kell hagyni az étkezéseinkből. Ez akárhonnan is nézzük, bizony kemény három hét, szóval ne ronts bele az életmódváltás világába teljes erővel. Adagold lassan az új szokásokat, és így marad idejük beágyazódni az életedbe.

Néhány FATBOND tipp, hogy valóban eredményes lehessen az életmódváltásod:

  • vidd magaddal az ételeidet dobozokban a munkába, így biztosan nem esel édes kísértésbe a helyi menzán, vagy a közeli cukrászdában (nekem működött, hála a feleségemnek)
  • tudd, mennyi az annyi: ha nem vagy tisztában az egyes ételek kalóriatartalmával, nézd meg egy kalóriabázisban, és szörnyülködj. Ha nem dugod a fejed a homokba, akkor látni fogod, hogy hol rontod el kajálást. A kalóriaszámolós módszer segít abban, hogy sokkal tudatosabb legyél, és be tudj tartani egy diétát
  • övezd fel magad motivációs idézetekkel, könyvekkel, lájkolj fitt életmódra oktató oldalakat a közösségi médiában, vedd magad körül olyan barátokkal, akik a példaképeid lehetnek. Minden apró lépés sokat segít abban, hogy kitarts.

Érzelmi evő vagy?

Akkor rád biztosan nagyon könnyen ragadnak a kilók, hiszen aki örömét-bánatát kajákba fojtja, az észre sem veszi, ha mondjuk barátnős csevegés közben eltűnik az asztalról egy nagy doboznyi jégkrém, vagy hogy esti magányos mozizás közben nem csak egy százas zsepi fogyott el, hanem három zacskó csipsz, egy doboz csokis keksz, és mellé még fél liter kóla is…

A FATBOND segít leküzdeni az érzelmi evést, és a túlzott kalóriabevitelt is. Hogyan? Úgy, hogy:

Kontrollálja az éhségérzetet.* Végre nem kell magadat folyton éhesnek érezni, ezért kisebb adagokkal is beérheted. Pipa! (*Protokoll szám: 010816, 06/2012)

Nassolásgátló.* Nagy könnyebbség lesz, hogy étkezés után 4 órán át is jóllakott lehetsz, nem kellett két étkezés között édességet rágcsálni ahhoz, hogy jól érezd magad. (*Klinikai vizsgálati szám: E85068-03/06 CL, 03/2015)

Megköti a zsírt és a szénhidrátot.* Éhezés nélkül fogyhatsz, mert a szervezeted kevesebb kalóriát raktároz majd.

Megköti a cukrokat. 50%-kal csökkenti 6 kocka csokoládéból bevitt kalória mennyiségét*.
(*Klinikai vizsgálati szám: F02843/ 01LA, 02/2011)

Megköti a zsírokat. Az összetevő, az Acti Ball+ egyetlen adagja akár 75%-kal is csökkentheti a zsírokból bevitt kalória mennyiségét*. (*Klinikai vizsgálati szám: F02843/ 01LA, 02/2011)

Kontrollálja, mennyi kalóriát viszel be.* (Protokoll szám: 010816, 06/2012)

A Chrono-Aktív technológia*.
Az Acti Ball+ napi ajánlott adagja 462 kalóriával csökkenti a bevitt táplálék kalória értékét*.
(*Klinikai vizsgálati szám: E85068-03/06 CL, 03/2015)

Sok sikert kívánok az életmódváltásodhoz!

Related Posts