Buktatók és kiutak

Letértél a helyes táplálkozás ösvényéről? Segítünk visszatalálni

A helyes táplálkozás | kiemelt

„Az állandó újrakezdés olyan ragaszkodás a jóhoz, melyet joggal nevezhetünk kitartásnak.”
Szent-Gály Kata

Aki azt állítja, hogy ő mindig helyesen táplálkozik, és akár ő lehetne az egészséges étkezés mintaszobra is, az bizony… mondjuk, hogy szépíti a valóságot. Sajnos vagy nem sajnos, nem vagyunk tökéletesek, és bizony az étkezésben irtó könnyű mellékvágányra térni. Te tudod, mi a teendőd, ha alábbhagy a lelkesedésed, cserben hagy a motivációd, és elkezdesz mindenfélét összeenni? Mi igen.

Először is, bocsáss meg magadnak és válts!

Ha nem változtatsz a hektikus életmódodon, akkor nem bántad meg igazán. Ennyire egyszerű. Ez most nem az a vállveregetős „Nem baj, a lényeg, hogy szeresd magad!” szituáció, hanem sokkal komolyabb. Az, hogy a FATBOND egy valós kapaszkodó lehet, tény. De mi mindent tudsz még tenni annak érdekében, hogy cselekedetekre váltsd az elgondolást?

Megteheted, hogy vizualizálod magad elé a dicső múltat, amikor minden flottul ment, csini voltál, jó csaj/pasi. Ugye, vágysz újra erre az érzésre? Annál nagyobb mellbe döfés pedig nem is kell, amikor a példaképünk a saját magunk múltbeli valója. Újra meg tudod csinálni!

Sokan ott rontják el, hogy hazudnak maguknak: „Ó, egy kis poci nem árt, amúgy is szexi, és a páromnak így is tetszem.” Pedig sok kicsi sokra megy: ha ma elhagyod magad, és holnap sem cselekszel, holnapután ennek meglesznek a következményei.

Nem baj, ha nem szereted csinálni

Van az a helyzet, amikor tényleg nincs egy kedvenc sportod sem, és valóban rühelled az egészséges menüket. Ekkor nincs mese, szorítsd össze a fogad, és csináld! Az életben nem minden játék és mese, de ha a sport és a reformtáplálkozás a kulcs az egészséges élethez és a jó alakhoz, akkor erre kell nevelned magad.

Meglásd, a szervezeted fokozatosan szokik majd hozzá az új életmódhoz, és egyszer csak azt veszed észre magadon, hogy egyre simábban megy minden.

A FATBOND® 100 %-ban növényi rost-komplex remek segítség lehet az újrakezdésben.

Zsír- és szénhidrátmegkötő tulajdonságairól olvasd el a keretes írásunkat

Fő a fokozatosság

Elhagytad magad? Visszatérnél a helyes táplálkozás ösvényére? Csak lassan a testtel. Ne kezdj bele most rögtön az életmódváltásba teljes gőzzel, mert egy kezdőhöz hasonlóan könnyen elsikolhatsz. Már legyengültél, a motivációs faktorod mínuszokban van, szóval csak szépen lassan, napról napra egy kicsivel többet.

Veled is megtörténhet

Vannak olyan helyzetek az életben, amikor nincs energiánk arra, hogy az étkezésünket is rendben tartsuk. Tipikusan ilyen egy munkahelyünkön leterhelt időszak vagy amikor a családunk köti le szinte minden szabadidőnket. Ilyenkor  nincs időnk arra, hogy bevásároljunk, majd főzzünk (az edzésről nem is beszélve).

Kutatások bizonyítják, hogy a bél mikrobiom-összetételének is szerepe van a súlylerakódásban. Több, emberrel együtt élő flóránk, más néven mikrobiótánk van. Például a bőrflóra, a szájflóra, a nemi szervek flórája, a legismertebb pedig a bélflóra. mikrobiom nagyfokú sokféleségét a magas rost- és alacsony zsírtartalmú diéta biztosítja. A sokféleség és a baktériumszám csökkenésével fokozódik a túlsúly kialakulásának esélye.  A mikrobiom egy a sok környezeti faktor közül, ami befolyásolja a gazdaszervezet energiaegyensúlyát.

Megköti a cukrokat. 50%-kal csökkenti 6 kocka csokoládéból bevitt kalória mennyiségét.* (*Klinikai vizsgálati szám: F02843/ 01LA, 02/2011)

Megköti a zsírokat. A FATBOND® egyetlen adagja akár 75%-kal is csökkentheti a zsírokból bevitt kalória mennyiségét*. (*Klinikai vizsgálati szám: F02843/ 01LA, 02/2011)

Megköti az emészthető gyors zsírok és gyors cukrok bizonyos mennyiségét még 4 órán túl is a kontrollált vastagbélemésztés szimulációja során.* (*Klinikai vizsgálat száma: E85068-03/06 CL, 03/2015)

Chrono-aktív kalóriakontrollja (Protokoll szám: 010816, 06/2012) is értékes:
FATBOND® napi ajánlott adagja 462 kalóriával csökkenti a bevitt táplálék kalória értékét.* (*Klinikai vizsgálati száma: E85068-03/06 CL, 03/2015).

A helyzethez képest próbálj meg normálisan enni, inni!

Ebben az esetben sem kell kétségbeesnünk, lehetőleg válasszunk olyan előre elkészített ételeket, amelyek fehérjében és rostokban gazdagok, tehát ne tetőzzük a bajt azzal, hogy teljesen eleresztjük a gyeplőt.

Tűzz ki egy újrakezdési időpontot!

Határozz meg egy időpontot, amikor biztosan visszatérsz a helyes ritmusodhoz. Ez az időpont legyen szent és sérthetetlen. Tájékoztasd róla a közeli ismerőseidet, így biztosan nem hívnak meg mondjuk csipsz-, és pizzapartira.

ez az újrakezdés

Te is készülj fel, a semmiből nem lesz vár. Dobáld ki otthon a bűnös, rossz kajákat, és töltsd fel az éléstáradat egészséges élelmiszerekkel, nassolnivalókkal. Főzz rendszeresen, dobozolj szorgalmasan, és ha erre még sincs időd, tudd, hol szerezheted be az egészséges alternatívákat. Csak okosan, nem árt mindig résen lenni, hiszen úton-útfélen sok a csábítás.

Készülj fel rá, hogy időnként eleshetsz. Ekkor bocsáss meg magadnak, és folytasd onnan, ahol abbahagytad. Olyan nincs, hogy neked már úgyis mindegy, a testsúly bármilyen életkorban változtatható! Csak akarnod kell.

Válassz partnert!

A legjobb, ha választunk egy társat, akivel megoszthatjuk a sikereinket és mindennap motiváljuk egymást.

A társ választása nagyon fontos lehet, de figyelj oda arra, hogy ne támaszkodj rá teljes mértékben, ugyanis ő nem az anyukád vagy apukád (kivéve, ha őket választod erre a nemes feladatra), a saját sorsodért csakis te vagy a felelős.

Ez a partner lehet egy dietetikus vagy akár egy edző is. Mindketten nyomon követik a fejlődésedet, és mivel tudod, hogy pénzt áldozol erre, kevésbé leszel hajlamos csalni, hiszen rendszeresen centizés, mérlegelés van.

Reméljük, a fenti tanácsok sokat segítettek, és újra buzgón harcolsz a kilók ellen, ezúttal még nagyobb sikerrel, mint bármikor ezelőtt! Sok sikert kíván: a FATBOND® csapata.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük